На велосипед її знову посадило місто, яке їй сниться
16 липня 2004
"Подорож у дитинство на велосипеді" мені сподобалася. Попри те, що вона була не моєю, видалося, що саме моїми дитячими стежками-дорогами мандрувала свого часу молода львівська художниця Олена Каменецька-Остапчук, аби потім зробити те, чого я не вмію: відтворити тодішнє світовідчуття в барвах веселки. Нова виставка у "Дзизі" стала тією подією, яка виявилася справді цікавою не тільки авторові, а й глядачеві.
Сьогодні думається: дуже добре, що колишня випускниця Українського поліграфічного інституту ім. Івана Федорова не прижилася в поліграфії: зробивши кілька проектів, Олена Каменецька-Остапчук вирішила присвятити себе живопису. Львівське, а отже - українське мистецтво збагатилося новим творчим іменем, власниця якого дуже тонко відчуває міське середовище, а головне - може і вміє донести свої емоції до глядача.
"Відчуття міста як середовища, прихильного і гідного захоплення, притаманне дуже небагатьом, - вважає мистецтвознавець Андрій Дорош. - Ба більше, прийом подорожі в часі дозволив художниці неначе глянути на себе в дитинстві, юності, молодості та, зрештою, в розквіті життєвих і творчих можливостей. Таке явище живописної автобіографії у своїй протяжності послідовного здійснення взагалі не знаходить аналогій у львівському малярстві останніх п'ятдесяти років. А реалізація цього задуму стала можливою лише завдяки неабиякій ерудиції автора й умінню розмежувати суттєве та другорядне. У полотнах художниці немає нічого випадкового - дуже своєрідний колорит, побудова - незвична, але строго професійна. Усе це і сам вибір тем працюють на те, що її твори невимушено вступають в контакт із глядачем і створюють атмосферу душевного комфорту, що в наш час є вкрай необхідним".
До речі, на здатності Олени Каменець-кої-Остапчук за допомогою дикого поєднання кольорів творити гармонію та душевний спокій акцентував на відкритті виставки художник Влодко Ка-уфман, заодно наголосивши, що в цьому, напевно, і є загадка її творчості. Сама ж малярка зізналася "Газеті", що вона не прагнула зумисне загадувати глядачам якісь загадки. Просто обравши за машину часу велосипед (образ свободи) захотіла ще раз пережити відчуття дитинства. "Я хотіла, щоб у моїх роботах усе жило, рухалося, тріпотіло, відчувався подих вітру, тепло сонця, свобода і легкість, - каже авторка. - Я хотіла, щоб людям з цими творами було добре".
Цікаво, що "Подорож у дитинство наі велосипеді", яка є першою персона-льною виставкою в біографії Олени Каменецької-Остапчук, насправді мала б бути другою. Першої - "Місто, яке мені сниться", що 4 лютого цього року мала відкритися в галереї "Ґердан", не було через те, що в ніч із 17-го на 18 січня з майстерні художниці викрали 10 із 14 підготовлених для виставки робіт. їх доля донині не відома, але можна втішити себе тим, що комусь із полотнами цієї авторки стало тепліше в житті...