
"Як можна жити у Львові і не малювати його?" - Олена Каменецька-Остапчук
2 жовтня 2009
Олена Каменецька-Остапчук створює нічні пейзажі рідного міста
"Кольорова ніч у Львові" - таку назву має виставка Олени Каменецької - Остапчук ( на фото ), що зара експонується у Львівському палаці мистецтв. На полотнах художниці - не просто вечірні пейзажі, у них - вся магія та романтика нічного міста . І навіть ліхтарі, які є мало не на кожній картині, не просто намальовані - вони світяться ... Це вже третя персональна виставка художниці. Олена Каменецька - Остапчук не дотримується певного стилю. Деякі її полотна написані не тільки пензлем, а й пальцем, ножем, тюбиком ...Головне - точно передати відчуття.
Дуже цікаво малювати місця, які я особисто пройшла, пережила: там у мене подруга жила, тією дорогою я ходила в інститут, туди - у магазин. Хай навіть самі собою вони не є особливо живописними, - розповіла пані Олена кореспонденту "Леопо-ліса". - Ті ж місця, які всі вважають гарними, не обов'язково вийдуть гарно на полотні, якщо вони не захоплюють мою душу.
- На багатьох картинах зображено вокзал аеропорт. З дорогою у вас пов'язані якісьособливі спогади?
Просто ці місця викликають дуже багато асоціацій. Вважаю, треба малювати те, що хвилює. Мене особисто мусить щось стимулювати, мусить бути серйозна мотивація, щоб захотілося писати саме це місце, а не якесь інше.
- Які місця у Львові любите найбільше ?
Раніше я жила у центрі міста, і тепер за ним сумую. Але люблю і Любінську, і площу Міцкевича, і Привокзальну. Зараз малюю Личаківську. Львів взагалі фантастичне місто. Коли до мене приїжджали родичі з Києва, навіть діти казали: тут, як у казці, всюди якісь вежі, скульптури. А як можна жити у Львові і не малювати його? Для мене місто живе особливим життям. Ці будинки... Вони, як гори. Навіть не треба дерев, вони і так цікаві для живопису.
Залізничний вокзал 2005 р
Вечірня площа 2006 р
- Не боїтеся виходити ввечері з дому аби малювати ?
Звичайно, це трохи хвилює, і ці хвилювання теж передаються на полотні. Мені здається, що найгарніші пейзажі - саме вечірні. Вночі все набуває абсолютно іншого, поетичного змісту. Нічного Львова майже ніхто не малював, а якщо й робили це, то дуже кічово та поверхово. Мені ж хотілося вловити поетику вечірнього міста, передати його душу. Воно таке живе, і ліхтарі - як очі. Ми дивимось на нього, а воно на нас.
- Чи ваші близькі підтримують вас у творчому пошуку ?
Звичайно. Чоловік – колишній військовий, йому дуже подобається те, що я малюю. Він мене підтримує насамперед матеріально. А син - то взагалі мій фан. У кожного з них є моя улюблена робота, яку вони не дозволяють продавати. Хоча часом й суворо критикують. Але що я можу зробити? Як вмію, так і малюю. А взагалі, те, що я зайнялася живописом, насамперед є заслугою моїх батьків. Вони мене підтримували з дитинства, купували спеціальні книжки. Коли ми приїжджали в якесь місто, у першу чергу відвідували музеї, картинні галереї. Взагалі, колись я подорожувала дуже багато. Бувало наїздишся по світу, і так тягне до Львова...